October 9, 2010

Sagarmatha Eteklerinde...

" Bu kitap, Batılıların Everest diye bildiği, enini boyunu ölçerek dünyanın en yüksek noktası ilan ettiği, gürültü patırtıyla ine çıka bir hal olduğu dağın eteklerindeki ülkeye ilişkin. O dağın Nepal'deki adı Sagarmatha'dır ve metre cinsinden ölçülerek kazandığı anlamdan daha fazlasına sahiptir. İşte, bu kitapta anlatılanlar da benim Sagarmatha eteklerindeki Nepal izlenimlerim..."

Özcan Abim, kitabını arka kapağında böyle tarif etmiş. Bu paragraf beni ilk okuduğum andan itibaren çarpmıştı. Belki ne demek istediğini tam anlayamamıştım ama bu ülke beni içine almıştı bile.

Kitabı, Nepal'e gelmeden önce hızla okumuştum. Buraya gelirken de getirdim. Dün gece, ilk defa yeniden elime aldım, bu sefer gezdiğim gördüğüm yerleri Özcan Abim nasıl anlatmış acaba heyecanı ile...Kendisinin gözüne, diline, yalın ama derin anlatımına her zaman güvenirim. Gerçekten, o kadar içeriden, samimi ve sıcak ki...gezdiğim gördüğüm yerlere, sayesinde bir kere daha ayak bastım...bu sefer daha cok severek, daha çok bilerek...kitabı şiddetle tavsiye ederim ama yine de sadece kitabı okumakla kalmazsınız umarım, Özcan Abiminde dediği gibi,soluğu bir an önce Sagarmatha eteklerinde alırsınız.