October 13, 2010

2067 yılında Dashain mutluluğu...

Burada yıl 2067...ve Dashain geldi, hoş geldi. Festivaller memleketi 
Nepal'in, en büyük festivali. 15 gün süren, bütün sene beklenen, hele son bir aydır dillerden düşmeyen festival. İnsanın kendini bu festivalin heyecanına kaptırmaması mümkün değil ki...hem de biraz mecburi. Bugün 19 Ekim'e kadar sürecek olan tatil için, alışverişimi yaptım, dolabıma yerleştirdim ve heyecanla yarını bekliyorum. Ben sadece süpermarkete gittim ama Nepalliler neler alıyor derseniz, aşağıdaki linke bakmanızı öneririm. ( Fiyatlar için bilgi vereyim: 1 dolar= 72 rupi)


15 günlük festivalin o kadar çok farklı aşaması var ki, nasıl anlatsam bilemedim, sanırım aşağıdaki linki verirsem daha sağlıklı olacak!

Ama bildiğim şu ki, bu festivalde Tanrıça Durga için ibadet ediliyor, onun için pujalar yapılıyor, adaklar adanıyor. Ayrıca, kaç zamandır etrafımda da gördüğüm gibi evler temizleniyor, süsleniyor, badana yapılıyor, çünkü tanrıça evi ziyaret edebilir ve şanslı bir gelecek için kutsayabilir.  Ayrıca, Kathmandu Vadisi dışında oturanlar akrabalarını ziyarete gittikleri için şehir boşalıyor, kalabalık azalıyor. Her yer en az 7 gün kapalı oluyor.

...ve benim ev sevdiğim tarafı: uçurtmalar. Herkes günlerdir burada uçurtma uçuruyor. Bütün çatılarda çocuklar, gençler, herkesler çığlık çığlığa. Masmavi bulutların arasında süzülen uçurtmalar var sürekli. Uçurtmalar tanrılara mesajmış, artık yağmur yağmasın diye. Tabi, artık pirinçlerin hasat zamanı!

..evet! Ben de uçurtma uçuracağım. Yağmur yağmasın diyeceğim...herkese çok sanşlı zamanlar dileyeceğim!
Tutar mı, tutar!